Takket være en solid slutspurt - herunder salget af incitament #10, logo placement (se evt. video for at finde ud af, hvad det går ud på) - lykkedes det at komme igennem med crowdfundingen.
Logo-pladsen kunne man købe for 12.500. Dette ene incitament stod altså for godt 2/3 af det beløb, jeg havde søgt om: 18.000.
Det er åbenlyst, at dersom incitament #10 ikke var blevet solgt, så var crowdfundingen ikke gået igennem.
Dette er den tredje, personlige crowdfunding-kampagne, jeg forsøger mig med (jeg har CF'et andre projekter, kollektive i deres væsen), og det er ubetinget den, jeg har gjort mig mest umage med. Og alligevel har det været den, der har haft den ringeste gennemslagskraft. Det kan man se af statistikken, som man får, når projektet er afsluttet. Der har slet og ret været meget få besøgende til mit projekt sammenlignet med andres projekter, og mine egne også, på crowdfunding-platformen Booomerang.
Jeg gider ikke konkludere noget endnu. Men jeg ved, at der skal konkluderes et eller andet. Der er ingen, der har råd til at bruge ugevis, ja månedsvis på at skrabe så få penge ind - og hvad der er helt afgørende: med så ringe respons til følge. Det slider på de kunstneriske kræfter, som selvfølgelig ikke er uendelige.
Jeg vil mene, at det er meget, meget vigtigt, at man kun søger at crowdfunde projekter, der egner sig til crowdfunding, der er sexede, matcher formatet. Og samtidig holder sig for øje: Du ved alligevel ingenting som helst. For sådan er det med alt, der har med sagen 'offentlighed' at gøre. Det er de særeste ting, der går viralt, og det er de særeste ting, der ikke kommer i nærheden af at vække interesse. Smiley.
Tak til alle backere! I kommer i Himmelen, det tør jeg godt love.